lördag 14 januari 2012

Årets första!

Efter två produktiva byggdagar är jag nu äntligen klar med årets första modell!
Byggsatsen är Tamiyas mustang "Blue nose edition" och den har jag byggt rakt ur lådan. Det enda jag gjort annorlunda är att jag sprutmålat ränderna istället för att använda de medföljande dekalerna, och resultatet blev jag väldigt nöjd med!
Jag är väldigt nöjd med byggsatsen, tamiya har överträffat sig själva ännu en gång.

Kärrorna var säkert inte såhär smutsiga i verkligheten, men jag tycker det ökar på dom gamla krigskärrornas "köttighet" så jag valde att smutsa ner den rejält.

Tack för mig!

6 kommentarer:

  1. Grattis till ett mycket fint bygge!
    Jag visste att den skulle bli fin men inte såhär bra.
    Nu börjar det likna något=D
    Den måste jag se i verkligheten. Får försöka ses snart.

    //Storebror

    SvaraRadera
  2. Snyggt Folke, ser riktigt bra ut!
    Jag håller absolut med dig om "köttigheten", kärran SKA vara lite skitig och sliten! De flög ju mer än de putsades på, om man säger så.. :)

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt bygge! Bra vädringseffekter som du fått till. Ta med den på något byggmöte - det är ett måste :-)

    Grattis till en grym modell!

    SvaraRadera
  4. Tack allihopa! Är som sagt själv väldigt nöjd :)
    Den följer absolut med på nästa byggmöte!

    SvaraRadera
  5. Håller med övriga om att det är ett riktigt snyggt bygge! En riktig krigsmustang!

    SvaraRadera
  6. Snart lika duktig som storebror. Vad duktig du är!

    SvaraRadera